Modernism and Postmodernism. The Margins of Articulation
نویسندگان
چکیده
منابع مشابه
Capitalism, Modernism and Postmodernism
(NLR 146), Fredric Jameson argues that pastiche, rather than parody, is the appropriate mode of postmodernist culture. ‘Pastiche’, he writes, ‘is, like parody, the imitation of a peculiar mask, speech in a dead language; but it is a neutral practice of such mimicry, without any of parody’s ulterior motives, amputated of the satiric impulse, devoid of laughter and of any conviction that alongsid...
متن کاملTacit Knowing--between Modernism and Postmodernism: a Problem of Coherence
In this paper I address myself to two issues concerning Polanyi’s epistemology. The first is that notwithstanding his critique of objectivism and his post-critical perspective, Polanyi remains firmly rooted in the tradition of the Enlightenment. To put this somewhat differently, I think that although he may be regarded as an early postmodernist, he may be seen also as someone who tried to do a ...
متن کاملgabra ibrahim gabra; from modernism to postmodernism
in this research, accomplished consideration of fictional virtues of gabra ibrahim gabra in angle of his famous work, “research for valid mosoud” because of two cultural, social and literary progress modernism and post modernism is more obvious then his other works in form and con feat. gabra ibrahim gabra traced in this fictional work his artistic movement from modernism to post modernism in e...
متن کاملgradual erasure of subjectivity: a study of samuel beckett’s trilogy in the light of postmodernism
ساموئل بکت بیشتر از هر نویسنده دیگری در نیم? دوم قرن بیستم با گفتارش زمان? ما را به آستان? از هم پاشیدگی کشانده است، آستانه ای که در آن مدرنیته با سرانجام گریزان اما غیرقابل اجتناب خود مواجه می شود. در این تحقیق روی مفهوم فردیت و محو آن در دوران پسامدرن تاکید شده و در طی آن سعی شده است که فردیت مدرن و پسامدرن در رمان های سه گانه بکت بررسی گردد. تحقیق حاضر یک بررسی کتابخانه ای و کیفی بر روی سه ر...
15 صفحه اولthe analysis of the role of the speech acts theory in translating and dubbing hollywood films
از محوری ترین اثراتی که یک فیلم سینمایی ایجاد می کند دیالوگ هایی است که هنرپیش گان فیلم میگویند. به زعم یک فیلم ساز, یک شیوه متأثر نمودن مخاطب از اثر منظوره نیروی گفتارهای گوینده, مثل نیروی عاطفی, ترس آور, غم انگیز, هیجان انگیز و غیره, است. این مطالعه به بررسی این مسأله مبادرت کرده است که آیا نیروی فراگفتاری هنرپیش گان به مثابه ی اعمال گفتاری در پنج فیلم هالیوودی در نسخه های دوبله شده باز تولید...
15 صفحه اولذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: Studies in 20th & 21st Century Literature
سال: 1980
ISSN: 2334-4415
DOI: 10.4148/2334-4415.1093